Logo
phone   spliter   telegram 
سخن روز : امام علی (ع) : از تنبلي بپرهيزيد كه تنبل حق خداي را ادا نكند.
پنج شنبه 9 فروردین 3

بسیج: بازدید استاندار زنجان از کارخانه سیمان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارخانه سیمان زنجان با تولید روزانه یک هزار و ۴۵۰ تن سیمان در شهرستان خدابنده در حال فعالیت است‌ و اشتغالزایی معادل ۳۱۰ نفر دارد.

کارخانه سرنگ شفا نیز از دیگر واحدهای صنعتی- تولیدی شهرستان خدابنده بوده که در سال ۶۳ تاسیس شده و از سال ۷۰ آغاز به کار کرده است. این واحد تولیدی با تولید ۴۰ میلیون سرنگ در سال، تولید خود را آغاز کرده که با دارا بودن مجوز صادرات، همواره برای صادرات تولیدات خود برنامه ریزی داشته است.

گفتنی است این واحد تولیدی در سال گذشته ۶ میلیون سرنگ به کشور تاجیکستان صادرات داشته است. همچنین ورود به بازار روسیه و آذربایجان جزو اهداف صادراتی این شرکت است.

لازم به ذکر است میزان کل تولید سرنگ در کشور ۳ میلیارد بوده که با فعالیت ۲۴ کارخانه، سرنگ مورد نیاز ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی کشور در طول سال تامین می شود. گفتنی است این واحد تولیدی اشتغال خود را از ۲۲ نفر به ۸۰ نفر افزایش داده است.

یکی دیگر از واحدهای صنعتی بازدید شده توسط استاندار زنجان شرکت آریا رنگ درخشان بود. این واحد تولیدی در سال ۹۲ وارد فاز عمرانی و اجرایی شده و در پاییز ۹۴ به بهره برداری رسیده است.

مساحت این واحد تولیدی، ۷۳ هزار متر مربع است که ۱۳ هزار متر مربع از آن شامل انبار٬ تاسیسات٬ میهمان سرا و سالن های تولید و ۳۵ هزار مترمربع متعلق به فضای سبز است.

سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد تولیدی ۱۰ میلیون یورو به صورت ارزی و ۳۳۰ میلیون به صورت ریالی می باشد.

میزان ظرفیت تولید سالیانه ۱۲۲ میلیون با اشتغال ۹۰ تا ۱۰۰ نفر است.

به گفته مسوولان این واحد، شرکت آریا رنگ درخشان برنامه ریزی خوبی برای طرح توسعه خود دارد که در آن اشتغالزایی مجموعه به ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر خواهد رسید. همچنین ۹۰ درصد نیروهای شاغل در این واحد بومی هستند.
تولیدات این شرکت برای صنایع چاپ و بسته بندی دخانی٬ دارویی و غذایی استفاده می شود.