Logo
phone   spliter   telegram 
سخن روز : بعضی‌‌ها آنقدر فقیر هستند که تنها چیزی که دارند پول است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 3

فارس: تولید سالانه کارخانه سیمان مند دشتی به 100 تن خواهد رسید

سید محمدحسین عظیمی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی اظهار داشت: کارخانه سیمان مند دشتی با ظرفیت تولید سه هزار و 500 تن کلینکر در روز طراحی شده است.
وی افزود: با روی خط قرار گرفتن این شرکت روزانه 3 هزار و 800 تن محصول سیمان به بازار مصرف عرضه خواهد شد و قرار است مجموع تولید آن به یک میلیون و 100 هزار تن سیمان در سال برسد.
مدیرعامل کارخانه سیمان مند شهرستان دشتی تصریح کرد: فاز اول کارخانه که شامل آسیاب سیمان و بارگیرخانه است در سال 1392 به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی مابقی خط تولید از سنگ شکن تا خروجی سیلوی کلینکر از اردیبهشت سال 1394 آغاز و در بهمن ماه 1394 کار را با خاک‌برداری شروع کردیم.
وی یادآور شد: آسیاب مواد کارخانه ساخت دویچه آلمان است و به دلیل برق مصرفی بسیار پایین و کنترل و دقت بالا به عنوان بهترین برند کارخانه‌های تولیدی آسیاب به شمار می‌روند .
عظیمی بیان کرد: 20 هزار تن میله گرد در این شرکت به کارگرفته شده و بیش از 7 هزار تن اسکلت فلزی و حدود 9 هزار تن ماشین آلات نصب شده است که 2 هزار تن ماشین آلات آن از خارج از کشور تامین و مابقی ماشین آلاتی است که در داخل کشور ساخته شده است.
وی ادامه داد: تجهیزات کارخانه از نظر اتوماسیون بسیار قوی به شمار می‌رود که باعث بهره‌وری بالا و قیمت تمام‌شده مناسبت‌تر شده که این شرایط در مقطع کنونی یک روزنه امید در صنعت سیمان است.
مدیرعامل کارخانه سیمان مند شهرستان دشتی گفت: بیش از 99 درصد فعالیت ساختمانی انجام شده و وارد نصب ماشین‌آلات در قسمت‌های مختلف کارخانه شده‌ایم که در مجموع دارای رکورد زمانی مناسبی تا ورود کامل به مدار تولید هستیم.
وی اضافه کرد: از زمان ابلاغ نقشه‌ها،24 ماه و از زمان اجرایی شدن ساخت کارخانه 20 ماه گذشته است که با راه‌اندازی کوره در فصل بهار سال آینده، رکورد زمانی ساخت یک کارخانه سیمان در کشور شکسته می‌شود.
عظیمی گفت: با هماهنگی مناسب در استان بوشهر و تعامل خوب با استاندار ، مدیران استانی، بانک صادرات، فرماندار و مسؤولان محلی در شهرستان دشتی سرعت ساخت کارخانه مطلوب است.
وی افزود: برای ساخت این کارخانه 23 میلیون یورو هزینه شده است که 2.3 میلیون یورو سهامدار و مابقی تسهیلاتی است که از محل صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شده است.
مدیرعامل کارخانه سیمان مند شهرستان دشتی افزود: به دلیل طولانی شدن این پروژه موفق شده‌ایم تاییدی‌هایی با پیشنهاد هیئت دولت از طرف مقام معظم رهبری دریافت کنیم که دوره بازپرداخت را در بخش ارزی و ریالی تا بهمن ماه سال 1396 به تعویق انداخته است.
وی افزود: 6 ماه تنفس برای پروژه‌ای به این سنگینی با حجم سرمایه بالای در گردش، زمان کوتاهی است که مذاکراتی با بانک ملی به عنوان بانک عامل انجام داده‌ایم که برای تغییر زمان بازپرداخت مخالفتی نکرده‌اند ولی شروع آن با یک تاخیر بیشتری است.
عظیمی گفت: روزانه بیش از 4 هزار و 500 تن بار از کارخانه خارج و بیش از 7 هزار تن بار وارد می‌شود هر چند شعاع کارخانه تا معدن 5 کیلومتر است و در حال اجرای جاده‌های ارتباطی معدن با کارخانه هستیم.
وی افزود: برای احداث راه دسترسی به کارخانه بیش از 30 میلیارد ریال برآورد هزینه کرده‌ایم که با برش یک بخشی از کوه در جناح مخالف وارد کارخانه می‌شویم.
عظیمی بیان کرد: معادن تنک صدر بی نظیر است و در منطقه جنوب چنین معدنی با این کیفیت بالا وجود ندارد که پیش‌بینی می‌کنیم محصول تولیدی ما با یک برند بهتر در بازار داخل و خارج عرض اندام کند.
مدیرعامل کارخانه سیمان مند شهرستان دشتی افزود: فعالیت تعریض جاده شروع شده و گاز و برق نیز تا درب کارخانه آمده است که از این جهت مشکلی نداریم.
عظیمی یادآور شد: نیروهایی که در کارخانه مشغول به کار هستند از نیروهای منطقه هستند اما نیروهای متخصص از خارج از منطقه جذب شده‌اند که در صورت وجود نیروهای متخصص در سطح شهرستان دشتی از آنها استفاده می‌شود.